from little hands

Yakin pada diri, serah padaNya, insyaAllah segalanya OK!

Sambutan hari lahir January 15, 2011

Filed under: life in moscow — muslimahbestari @ 11:41 pm

Assalamualaikum wbt

 

Saya baru pulang dari sambutan hari lahir. Hari lahir siapa? Ha.. Hari lahir kawan saya (Dodod) dan saya sendiri. Almaklumlah, kami pakat-pakat lahir awal, bulan Januari. Memandangkan saya akan keluar dari Moscow seminggu lagi dari sekarang (dan hari lahir saya jatuh pada hari kami keluar berjalan) jadi kami bercadang untuk menyambut hari lahir saya lebih awal. Tapi hari lahir kawan saya ini sudah lepas, 11 Januari yang lalu, sama dengan Dato Siti kita la. Tak apa, kita layan saja.

 

Di samping saya bercerita ini, saya melengkapkan cabaran untuk hari kedua.

 

Day 2 – A photo of something you ate today.

 

Tadi kami tak berpakat pun mahu berbaju ungu tapi kebetulan sangat warna ungu menjadi pilihan diri. Menu utama hari ini yang menyebabkan saya boleh menyelesaikan cabaran hari kedua. Kami memilih untuk menyediakan makanan secara potluck. Dan menunya adalah: Kek hari lahir (kek ais krim), nasi minyak, ayam sate, ayam masak merah, daging masak hitam, acar rampai, agar-agar pelangi, puding karamel, banana shake ala-ala puding, air teh suam. Nasi tu saya yang sediakan bersama teh. Yang lain, kawan-kawan lain yang buat.

 

Biasalah kami bergambar sepanjang majlis. Makan, tangkap gambar, makan lagi, tangkap gambar lagi. Seronok. Tambah-tambah lagi dah nak habis belajar ini, masa kerja mesti lagi sibuk, tak sempat nak hang out dengan kawan-kawan. Jadi jom kita tengok gambar.

 

Antara tetamu yang hadir adalah ahli kumpulan dan ahli rumah saya sendiri. Terima kasih semua kerana sudi datang. Sayang korang lah!

 

Meh makan. Sedap.. :mrgreen:

Saya berkongsi duit dengan dua lagi kawan baik saya untuk beri hadiah pada Dodod. Tapi hadiahnya sangat kecil. Tak apa lah, yang penting, ianya bermakna. Tak gitu? HAPPY BIRTHDAY DOD!

 

Dan saya juga dapat hadiah in advance. Tengoklah saya dapat apa?

Perfumed shower gel. Wah. Wangilah saya lepas ni. 😀

 

**Makanan makin banyak. Saya makin tembam! Oh tidak. Nak menangis sebab badan berisi. Tapi salah sendiri sebab tak nak bersenam.. Padan muka! huhu

**Selamat Hari Lahir untuk NANA. Semoga bahagia dan cepat-cepat settle down ok. Semoga dipermudahkan urusan.

Advertisements
 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s